sábado, 4 de julio de 2009

Con ojos de niño




Fa un dies, durant l'exposició teorica d'una amiga (la Mª Rosa Ortiz), parlant del desenvolupament del procès creatiu durant l'infantesa, vaig descobrir l'obra gràfica de Frato (seudonim de Francesco Tonucci) un educador i pedagog que desde fa 35 anys explora les relacions entre pares i fills, i entre els nens i el sistema educatiu per buscar formules més innovadores i que potenciin, en contes de reduir i encorsetar, el gran cabdal creatiu dels nens.



Les seves vinyetes son encantadores, però també molt ironiques i crítiques. En tot cas li han servit per posar una mica d'humor a aquest tema tan complicat com es l'educació del fills.



I parlant de nens i creativitat, afegeixo una foto, no pas del meu fill (encara no en tinc), sino del meu nebot, en Ramón, un clar exemple de nen amb creativitat desbordant, energia desbordant, caracter cinétic (comunment anomenat "molt mogut") que, malgrat poseir una inteligencia brillant, ja comença a tenir problemes,amb només 7 anys per integrar-se i amotllar-se a l'actual sistema educatiu... per sort a casa seva li reforçen, i força, tota la vesant de l'hemisferi dret (pensament màgic, intuició, creativitat, art), pero falta trobar la manera de que l'esquerre (estructura, raó, metode...) també es potencii i, a més a més, li agradi (crec que aixó ja ens costarà més). De totes formes es un nen brillant, encantador, generós i carinyós (i no es amor de tia, nooooooooo) fet d'una pasta molt especial, segur que sabrem i sabrà trobar la manera de treure profit a lo que hi ha (al sistema) sense caure en la desidia o l'avorriment (glups, espero...)




1 comentario:

mitomi dijo...

jus jus qui es aquest nen tan reguapo
(diu una mare que li cau la baba)per cert
la vinyieta em recorda el art tan creatiu en pintar frescos y murals a las parets del peke ejem.....l´emisferi esquerra bufff ens costara molt no hi ha manera ...ja parlarem jis jis
....inma....